javascript.-wzorce scan

download ^ pdf ^ pobieranie ^ do ściągnięcia ^ ebook

javascript.-wzorce scan, ebooki

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Spis treci
Wstp ............................................................................................................................ 11
1.
Wprowadzenie ............................................................................................................ 15
Wzorce
15
JavaScript — podstawowe cechy
16
Zorientowany obiektowo
16
Brak klas
17
Prototypy
18
rodowisko
18
ECMAScript 5
18
Narzdzie JSLint
19
Konsola
20
2.
Podstawy ..................................................................................................................... 21
Tworzenie kodu atwego w konserwacji
21
Minimalizacja liczby zmiennych globalnych
22
Problem ze zmiennymi globalnymi
22
Efekty uboczne pominicia var
24
Dostp do obiektu globalnego
25
Wzorzec pojedynczego var
25
Przenoszenie deklaracji — problem rozrzuconych deklaracji var
26
Ptle for
27
Ptle for-in
29
Modyfikacja wbudowanych prototypów
31
Wzorzec konstrukcji switch
31
Unikanie niejawnego rzutowania
32
Unikanie eval()
32
Konwertowanie liczb funkcj parseInt()
34
5
 Konwencje dotyczce kodu
34
Wcicia
35
Nawiasy klamrowe
35
Pooenie nawiasu otwierajcego
36
Biae spacje
37
Konwencje nazewnictwa
38
Konstruktory pisane od wielkiej litery
38
Oddzielanie wyrazów
39
Inne wzorce nazewnictwa
39
Pisanie komentarzy
40
Pisanie dokumentacji interfejsów programistycznych
41
Przykad dokumentacji YUIDoc
42
Pisanie w sposób uatwiajcy czytanie
44
Ocenianie kodu przez innych czonków zespou
45
Minifikowanie kodu tylko w systemie produkcyjnym
46
Uruchamiaj narzdzie JSLint
47
Podsumowanie
47
3.
Literay i konstruktory .................................................................................................49
Litera obiektu
49
Skadnia literau obiektowego
50
Obiekty z konstruktora
51
Puapka konstruktora Object
51
Wasne funkcje konstruujce
52
Warto zwracana przez konstruktor
53
Wzorce wymuszania uycia new
54
Konwencja nazewnictwa
54
Uycie that
54
Samowywoujcy si konstruktor
55
Litera tablicy
56
Skadnia literau tablicy
56
Puapka konstruktora Array
56
Sprawdzanie, czy obiekt jest tablic
57
JSON
58
Korzystanie z formatu JSON
58
Litera wyraenia regularnego
59
Skadnia literaowego wyraenia regularnego
60
Otoczki typów prostych
61
Obiekty bdów
62
Podsumowanie
63
6
Spis treci
4.
Funkcje ......................................................................................................................... 65
Informacje ogólne
65
Stosowana terminologia
66
Deklaracje kontra wyraenia — nazwy i przenoszenie na pocztek
67
Waciwo name funkcji
68
Przenoszenie deklaracji funkcji
68
Wzorzec wywoania zwrotnego
70
Przykad wywoania zwrotnego
70
Wywoania zwrotne a zakres zmiennych
72
Funkcje obsugi zdarze asynchronicznych
73
Funkcje czasowe
73
Wywoania zwrotne w bibliotekach
74
Zwracanie funkcji
74
Samodefiniujce si funkcje
75
Funkcje natychmiastowe
76
Parametry funkcji natychmiastowych
77
Wartoci zwracane przez funkcje natychmiastowe
77
Zalety i zastosowanie
79
Natychmiastowa inicjalizacja obiektu
79
Usuwanie warunkowych wersji kodu
80
Waciwoci funkcji — wzorzec zapamitywania
82
Obiekty konfiguracyjne
83
Rozwijanie funkcji
84
Aplikacja funkcji
84
Aplikacja czciowa
85
Rozwijanie funkcji
87
Kiedy uywa aplikacji czciowej
89
Podsumowanie
89
5.
Wzorce tworzenia obiektów ...................................................................................... 91
Wzorzec przestrzeni nazw
91
Funkcja przestrzeni nazw ogólnego stosowania
92
Deklarowanie zalenoci
94
Metody i waciwoci prywatne
95
Skadowe prywatne
96
Metody uprzywilejowane
96
Problemy z prywatnoci
96
Literay obiektów a prywatno
98
Prototypy a prywatno
98
Udostpnianie funkcji prywatnych jako metod publicznych
99
Spis treci
7
Wzorzec moduu
100
Odkrywczy wzorzec moduu
102
Moduy, które tworz konstruktory
102
Import zmiennych globalnych do moduu
103
Wzorzec piaskownicy
103
Globalny konstruktor
104
Dodawanie moduów
105
Implementacja konstruktora
106
Skadowe statyczne
107
Publiczne skadowe statyczne
107
Prywatne skadowe statyczne
109
Stae obiektów
110
Wzorzec acucha wywoa
112
Wady i zalety wzorca acucha wywoa
112
Metoda method()
113
Podsumowanie
114
6.
Wzorce wielokrotnego uycia kodu .......................................................................... 115
Klasyczne i nowoczesne wzorce dziedziczenia
115
Oczekiwane wyniki w przypadku stosowania wzorca klasycznego
116
Pierwszy wzorzec klasyczny — wzorzec domylny
117
Podanie wzdu acucha prototypów
117
Wady wzorca numer jeden
119
Drugi wzorzec klasyczny — poyczanie konstruktora
119
acuch prototypów
120
Dziedziczenie wielobazowe przy uyciu poyczania konstruktorów
121
Zalety i wady wzorca poyczania konstruktora
122
Trzeci wzorzec klasyczny — poyczanie i ustawianie prototypu
122
Czwarty wzorzec klasyczny — wspódzielenie prototypu
123
Pity wzorzec klasyczny — konstruktor tymczasowy
124
Zapamitywanie klasy nadrzdnej
125
Czyszczenie referencji na konstruktor
125
Podejcie klasowe
126
Dziedziczenie prototypowe
129
Dyskusja
129
Dodatki do standardu ECMAScript 5
130
Dziedziczenie przez kopiowanie waciwoci
131
Wzorzec wmieszania
132
Poyczanie metod
133
Przykad — poyczenie metody od obiektu Array
134
Poyczenie i przypisanie
134
Metoda Function.prototype.bind()
135
Podsumowanie
136
8
Spis treci
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • sportingbet.opx.pl
  • Cytat

    A jeśli komu droga otwarta do nieba, Tym co służą ojczyźnie. Jan Kochanowski (1530-1584)

    Meta