java. rusz głową! wydanie ii pełna wersja, moje ebooki
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Idź do
Java. Rusz głową!
Wydanie II
• Spis treści
Autor
Tłumaczenie: Piotr Rajca
ISBN: 978-83-246-2773-8
Tytuł oryginału
Format: 200×230, stron: 720
Katalog książek
katalog
Jeśli chcesz poznać Javę, nie szukaj dalej –
oto pierwsza książka techniczna z gracznym interfejsem użytkownika!
Technologie oparte na Javie są wszędzie – jeśli piszesz oprogramowanie i jeszcze nie poznałeś
Javy, nadszedł czas, by ruszyć głową!
Otwórz się na Javę i projektowanie obiektowe. Przystąp do nauki unikalną metodą, wykraczającą
poza suche opisy składni oraz sposobów omijania codziennie spotykanych raf programistycznych.
To doskonały podręcznik dla osób, które lubią uczyć się nowych języków programowania i nie
mają wykształcenia informatycznego lub programistycznego. Zostań fantastycznym programistą
i zdobądź wiedzę kompletną: od tworzenia obiektów, po graczny interfejs użytkownika (GUI),
obsługę wyjątków (błędów) oraz komunikację sieciową (gniazda) i wielowątkowość, a nawet
pakowanie grupy plików klasowych w jeden plik instalacyjny.
Naprzód, głowo! Nikt ci tego nie potrał wytłumaczyć? Wydaje Ci się, że to problem nie na Twoją
głowę? Nie potrzebujesz elektrowstrząsów, żeby pobudzić swój mózg do aktywnego działania.
Tylko żadnych gwałtownych gestów! Usiądź wygodnie, otwórz książkę, dopiero teraz się zacznie.
Na początek – rusz głową!
Precz z nudnymi wykładami i zakuwaniem bez zrozumienia! Nauka to znacznie więcej niż
tylko czytanie suchego tekstu. Twój mózg jest niczym głodny rekin, cały czas prący naprzód
w poszukiwaniu nowej, apetycznej przekąski. Jak karmimy Twój wygłodniały umysł?
Używamy rysunków, bo obraz wart jest 1024 słów. Stosujemy powtórzenia, by zakodować na
stałe dane w Twojej chłonnej głowie. Oddziałujemy na emocje, jesteśmy nieprzewidywalni,
zaskakujący i zabawni. Stawiamy przed Tobą wyzwania i zadajemy pytania, które angażują Cię
w proces studiowania przedstawianych zagadnień. Cały czas pobudzamy Twój umysł do
aktywnego działania, zmuszamy go do posłuszeństwa… a za ciężką pracę nagrodzimy go
smakowitym ciasteczkiem w postaci wiedzy – wisienka gratis!
Rozgryź to sam!
• Klasy i obiekty
• Typy danych
• Pierwszy program w Javie
• Java API
• Programowanie obiektowe – dziedziczenie, polimorzm, interfejsy i klasy abstrakcyjne
• Metody
• Obsługa wyjątków
• Graczny interfejs użytkownika
• Operacje wejścia-wyjścia
• Programowanie sieciowe i RMI
Twój koszyk
Cennik i informacje
o nowościach
Czytelnia
• Fragmenty książek
online
Kontakt
Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 32 230 98 63
© Helion 1991–2010
3PIS
TREuCI
=ZS]^\OÄMS]U\MYXc
'|ª-J®RylR
¤
®¬7plp|py-atÖ7|pÔª|JÖ
®Rt-u¥oÔA®-qRª|A®Ô p|ª¬Ai ¥Jy|²Al
¡¡
¤ q-¬l|7lRp ¬
'¬AlRA®p-J|7lRp |ª-
^z
¡ "¬¬|J -ª|ªRl|Jª|t-yl-
|®y-oª|oR®ulRyyR
U
` R |J¬ª¬p|®¬ ¥oÔpt-J|ªR
-pJ®l-t-oÔ|7lRp ¬
°¡
^ l-ylR|a-u¥
¥Ru|AyRuR |J¬
¤
|®y-o-©-
|®¬ -ylR®7l7ql| Rpl-©¬
^^
®lRJ®lA®RylRl|qlu|\l®u
'¬a|JylRo®R¸¬AlRª7lRp |ªlR
z¡
U y R\Ro¬lpq-¬-7 -pA¬oyR
|ª-¸y¬|qlu|\l®u
¤¤^
z |y ¥p |¬l|J²ulRA-A®
µ¬AlRl²ulRÉ|7lRp ¥
¤¡
° lA®7¬|-®uR |J¬lpt-J|ªR - ¬A®yR
lA®7¬u-oÔ®y-A®RylR
¡°
7t¥a-ª¬oÔ p}ª
¬®¬p|ªyRJ®l-t-yl-
¡`¡
¤ "ª|®RylRa-\lA®yRa|ly R\Ro¥¥¸¬ p|ªylp-
l |l-7-J®|a-\lA®y-
¡z
¡ ||ª-ylR7l7ql| Rpl ªlya
|-A¥oy-J ªlyalRu
`¤^
` Rl-ql®-Ao-l|R-AoRªRo²Al-kª¬o²Al-y-qlp-Ai
+-l¬ª-ylR|7lRp }ª
`^¡
^ +-a-JylRyl-lRAl|ªRlªÔ pl
-ªlÔ¸|tÔA®RylR
`z^
|qRpAoRl ¬¬|a}qyR
¥p ¥¬J-y¬Ai
^^¡
-plR ¬G-Ailª-lªJ-¸-ylR
|®|ª®RAiyloª}op|J
°^
U +J-qyRªJ-¸-ylR®¥¸¬AlRu
®R ª-®-ylR|®|®|yR
¤z
- ylRJ|-ªl-ylRp|J¥
®lRlÖÉy-oª-¸ylRo®¬Ai®-a-JylRÍGp }RylRu-q®y-q-®t¬lÖª RoplÔ¸ARV
U
=ZS]^\OÄMSdZ\KaNdSaOQYdNK\dOXSK
A
AZ\YaKNdOXSO
4WÌJMÌZGMYuLIO*AVIE
A^cW\YdNdSKVO
>c
Z\L_TO]d]S°MdOQYÄNYaSONdSO¨XK^YWSK]^
>aT
WdQ
\YLS-S_Z\dOTWYĨS]^K\K]S°KLc^OSXPY\WKMTOXSOdY]^K¸cdKZKWS°^KXO
XK
N¸_QY
7cÄVS
]YLSO$i6OZSOTdY]^KaS¨WSOT]MOXKaKÒXSOT]dO\dOMdc^KUSOTKUNdSUSOdaSO\d°^KU^\cMRXKVOÒc]S°
ac]^\dOQK¨V_L\YdaKÒKXSKMdcTOÒNÒOXSOXK]XYaLYK\NdSOa]^\YT_+NKWK^YNYL\cZYWc]¸p
+dK^OWTKU
WYÒXK
Y]d_UK¨a¸K]XcWdQSZ\dOUYXK¨QYÒOYNdXKTYWYÄMS4K`cdKVOÒcXK]dOÒcMSO)
q-p|a|oR ®R®y-A®|y- -plÔ¸p-
¤¤
||7lRu¬²ql"ª}ou}®a
¤¡
R -|®y-ylR
¤^
+u¥²ª}ou}®aJ||t¥®RÍ ª-
¤
®Ra|| ®R7¥oR®G-7¬p|®¬ -É® RoplÔ¸pl
¤U
RJ-p |®¬ RAiylA®yl
¡°
|J®lÖp|ª-yl-
¡
3PIS
TREuCI
:\dO¸KW_T¦MdKVOaZYMd¦^UYacMR^\_NXYÄMS
*AVAZABIERANASWNOWEMIEJSCA
9NWYWOX^_ZYTKaSOXSK]S°ZSO\a]dOT]U\YWXOTaO\]TS
YX_WO\dO4K`KZYMS¦QK¸KZ\YQ\KWS]^adOadQV°N_XKZ\dcTKdX¦]U¸KNXS°MOMRcYLSOU^YaO
dK\d¦NdKXSOZKWS°MS¦KZ\dONOa]dc]^USWYLSO^XSM°Z\dOXYÄXYÄMS9N]KWOQYZYMd¦^U_
ia]UYMdcWcXKQ¸°LYU¦aYN°psXKZS]dOWcZ\Y]^cZ\YQ\KW]UYWZSV_TOWcQYSacUYXKWc
:Y\YdWKaSKWcY]U¸KNXSZ°^VKMR\YdQK¸°dSOXSKMRY\KdSXXcMRMdcXXSUKMRU^\O]Z\KaSKT¦
ÒO4K`KTO]^^KUKPKTXKDK^OWa]UKU_T
-pJ®l-t--©-
¡`
¥p ¥-p|J¥ª-©lR
¡z
maszyny
wirtualne
y- |ul-pq-¬
`°
"ª|®RylRpq-¬®uR |JÔu-ly
`
Ö qR
`¡
|®a-tÖ®lRyl-ª-¥yp|ªR
`^
"ª|®RylR|ª-¸yRo-qlp-Aol7l®yR|ªRo
`
|a-up-|u}ªA®¬
`z
kod
wynikowy
|a-ªÖJpl®¬p|ulyp¥Fp|ulq- |l&
^°
¼ªlA®Ryl-l®-a-Jpl
^¤
AcMSOMdUKNY9LSOU^YaK
MK¸cUYNZ\YQ\KW_dY]^K¸
_WSO]dMdYXcaWO^YNdSO
main()
8SOTO]^^YaZO¸XSdQYNXOddK]KNKWSZ\YQ\KWYaKXSK
YLSOU^YaOQY+dK^OW^\dOLKZY\d_MS¨ÄaSK^Z\YQ\KWYaKXSKZ\YMON_\KVXOQYS\YdZYMd¦¨
^aY\dOXSOa¸K]XcMRYLSOU^aDYLKMdcWcMY]Z\KaSKÒOZ\YQ\KWYaKXSOYLSOU^YaOa4K`SO
TO]^^KUSOPKTXOAcTKÄXSWc^KUÒOXKMdcWZYVOQK\ÒXSMKZYWS°NdcUVK]¦KYLSOU^OWAUYºM_
ZYUKÒOWcaTKUS]ZY]LYLSOU^cWYQ¦_¸K^aS¨XKWÒcMSO
\YdNdSKVO MK¸c UYN Z\YQ\KW_ dY]^K¸
'|oy-|\| Rq|yRp|a-ul -|ARJ¥-qy¬
p|y -¥Rp|a-ul -|7lRp |ª¬
°
wielkosc
rasa
imie
®lRJ®lA®RylRª|ª-J®RylR
¡
jedna klasa
®Rt-yl-ylRuR |Jª|ª-J®RylR
`
|oR ªpq-lRuR |J¬Gpt-J|ªR
"ª|®RylRlRª®Ra||7lRp ¥
U
#¸¬ª-ylRuR |J¬
main()
°
-+a-J»-yp-
¤
¼ªlA®Ryl-l®-a-Jpl
`
wiele obiektów
-ÌWIONOMIEBÃDTAMSAMEOBIEKTY
A\YdNdSKVO MK¸c UYN Z\YQ\KW_ dY]^K¸
3PIS
TREuCI
:YdXKT]aYTOdWSOXXO
3]^XSOT¦NaK\YNdKTOdWSOXXcMR$dWSOXXO^cZaZYN]^KaYacMRY\KdYNaY¸KXSK
AZ\YQ\KWKMRL°N¦S]^XSO¨^KUÒOSXXO^cZcNKXcMRXSÒTONcXSOVSMdLcMK¸UYaS^O¸KºM_MRcdXKUa
S^KLVSMO-Yd\YLS¨TOÄVSMRMSOVSLcÄWc]^aY\dc¨YLSOU^
WłaścicielZwierzaka
dKaSO\KT¦Mc
]U¸KNYa¦
Pies
)+VLY
Pojazd
dO]U¸KNYa¦
Silnik
)A^cW\YdNdSKVO_TKaXSWc^KTOWXSMO
^cZaNKXcMRa4K`SOY\KdZYUKÒOWcMYWYÒXK
dKNOUVK\YaK¨
TKUYdWSOXX¦
dKZS]K¨
adWSOXXOT
Y\KdMYd^KU¦dWSOXX¦WYÒXKZY^OWd\YLS¨AUYºM_Z\dOUYXKWc]S°TKUacQV¦NKÒcMSOXK
K_^YWK^cMdXSOZY\d¦NUYaKXOT]^O\MSO
24
Rpq-|ª-ylR®ulRyyRo-©-®ª-A-¥ª-aÖy-
¬
U¤
wielkosc
"¬¬|J -ª|ªR|®Ö|Jª}oyÔ®J|J- p|ªÔl-ypÔ
U¡
t|ª-pq¥A®|ªRª-©lR
U^
Int
+ulRyyRR\RRyA¬oyRA®¬qllq| ¬J||7lRp }ª
U
Rpq--AoRl®¬l¬ª-ylR|7lRp }ª
U
7lRp ¬y--¥ |u- ¬A®ylR|J²ulRA|yRo RAlR
Uz
Azor
"-7qlARlRª®¬®¥ |p-
z
¼ªlA®Ryl-l®-a-Jpl
z^
odwo•anie do
obiektu Pies
4KUNdSK¸KT¦YLSOU^c)
3TANWPYWANADZIAANIEADZIAANIEWPYWANASTAN
ASOWcÒOYLSOU^cWKT¦
]aT
]^KX
SYU\OÄVYXO
NdSK¸KXSO
\OZ\OdOX^YaKXOYNZYaSONXSYZ\dOd
]U¸KNYaO
S
WO^YNc
>O\Kd]Z\KaNdSWcaTKUS]ZY]L]^KXSNdSK¸KXSOYLSOU^a]¦dO]YL¦
ZYaS¦dKXO
9^Òa]acMR
NdSK¸KXSKMRYLSOU^cacUY\dc]^_T¦]aT_XSUKVXc]^KX3XXcWS]¸Yac
WO^YNcacUY\dc]^_T¦
aK\^YÄMS]U¸KNYacMRYLSOU^a
8KZ\dcU¸KN$i4OÄVSZSO]aKÒcWXSOTXSÒUSVYQ\KWa
]dMdOUKWc\KNYÄXSOaZ\dOMSaXcWZ\dcZKNU_jp
=Z\L_TWcdWSOXS¨]^KXYLSOU^_
R |J¬ª¬p|®¬ ¥oÔ -y|7lRp ¥|7lRp |ª¬lR®A®Rp-ly-A®Ro
°^
a¥uRy ¬uR |Jl ¬¬®ª-A-y¬Aiª- |²Al
°
®Rp-®¬ª-ylR®R®ª- |²É®ulRyy-®-ª®RoR p|l|ª-y-
°U
R |J¬|7lR-oÔARl®-l¥oÔAR
°z
RuR ¬®-Ao-¥¸¬ooRoq¥7®-¬®¬p¥o¥|p|®RylR
¤
'¬p|®¬ -ylR|Jª|t-ͪ -7qlA¬
^
X
Z
Ćwiczeniaizagadki
120
int
int
tmp.idz(x); void idz(int z) {}
[ Pobierz całość w formacie PDF ]