java. programowanie

download ^ pdf ^ pobieranie ^ do ściągnięcia ^ ebook

java. programowanie, moje ebooki

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
IDZ DO
PRZYK£ADOW
Java. Programowanie,
biblioteki open-source
i pomys³y na nowe projekty
Autor: Brian Eubanks
T³umaczenie: Grzegorz Borkowski
ISBN: 83-246-0624-6
Tytu³ orygina³
Format: B5, stron: 248
SPIS TREœCI
KATALOG KSI¥¯EK
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
Odkryj nieznane mo¿liwoœci Javy
Sieci semantyczne i neuronowe
Przetwarzanie grafiki i multimediów
Obliczenia naukowe
Java, mimo stosunkowo krótkiej obecnoœci na rynku, sta³a siê jednym z najpopularniejszych
jêzyków programowania. Codziennie korzystaj¹ z niej setki tysiêcy programistów z ca³ego
œwiata. Najwiêksze korporacje œwiata za jej pomoc¹ buduj¹ systemy informatyczne
przetwarzaj¹ce potê¿ne porcje danych. Aplikacje bazodanowe, serwlety i aplety to
najbardziej znane zastosowania Javy, jednak nie jedyne. W sieci dostêpna jest ogromna
iloœæ bibliotek tworzonych przez pasjonatów, którzy wykorzystuj¹ Javê do odmiennych
celów, takich jak przetwarzanie grafiki, modelowanie sieci neuronowych,
przeprowadzanie z³o¿onych obliczeñ i wielu innych zadañ.
Dziêki ksi¹¿ce „Java. Programowanie, biblioteki open-source i pomys³y na nowe projekty”
poznasz mniej znane zastosowania Javy. Dowiesz siê, jak za pomoc¹ bibliotek
dostêpnych na licencji open-source tworzyæ ciekawe projekty i pisaæ nietypowe aplikacje.
Nauczysz siê przetwarzaæ pliki XML i HTML, obrabiaæ i generowaæ grafikê a tak¿e
wyœwietlaæ pliki multimedialne. Przeczytasz o sieciach semantycznych i neuronowych,
odczytywaniu kana³ów RSS i sterowaniu urz¹dzeniami pod³¹czonymi do komputera.
Nieznane funkcje standardowego API Javy
Przetwarzanie ³añcuchów tekstowych
Analiza plików XML i HTML
Stosowanie RDF w projektach
Czytanie kana³ów RSS
Obliczenia o dowolnej precyzji
Realizacja algorytmów genetycznych
Symulowanie sieci neuronowych
Generowanie plików SVG
Wspó³praca z interfejsem MIDI
Jeœli lubisz eksperymentowaæ z jêzykami programowania,
ta ksi¹¿ka bêdzie dla Ciebie doskona³ym Ÿród³em inspiracji
DODAJ DO KOSZYKA
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
ONOWOœCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Koœciuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
PODZIĘKOWANIA ...................................................................................... 9
WSTĘP ....................................................................................................... 11
1
STANDARDOWE API JAVY ....................................................................... 15
Użycie nowej wersji pętli for .................................................................................................16
Wykorzystanie konstrukcji enum ...........................................................................................18
Mapy bez rzutowania w dół ...................................................................................................21
Pisanie metod z parametrami generycznymi .........................................................................22
Metody ze zmienną liczbą parametrów .................................................................................25
Asercje w Javie .......................................................................................................................27
Użycie System.nanoTime .......................................................................................................29
Uśpienie wątku na czas krótszy od milisekundy ....................................................................30
Klasy anonimowe ...................................................................................................................31
Porównania == != .equals ...................................................................................................33
Podsumowanie .......................................................................................................................35
2
NARZĘDZIA DO PRACY Z ŁAŃCUCHAMI TEKSTOWYMI ....................... 37
Użycie wyrażeń regularnych do wyszukiwania tekstów ........................................................38
Użycie metody String.split .....................................................................................................40
Wyszukiwanie fragmentów w łańcuchach tekstowych ..........................................................41
Użycie grup w wyrażeniach regularnych ................................................................................42
Wykonywanie zamiany tekstów za pomocą wyrażeń regularnych ........................................44
Przetwarzanie z użyciem klasy Scanner .................................................................................47
Analiza skomplikowanej składni przy użyciu klasy Scanner ....................................................49
Generowanie przypadkowego tekstu ....................................................................................51
Drukowanie zawartości tablic w Javie 1.5 ..............................................................................52
Kodowanie i dekodowanie danych binarnych ........................................................................54
 Formatowanie tekstów za pomocą MessageFormat ............................................................. 57
Powrót funkcji printf — formatowanie tekstów z klasą Formatter ...................................... 58
Podsumowanie ...................................................................................................................... 59
3
PRZETWARZANIE XML I HTML ................................................................61
Szybkie wprowadzenie do XML ............................................................................................ 62
Użycie WebRowSet do utworzenia dokumentu XML .......................................................... 63
Zapamiętywanie zależności między elementami w SAX ....................................................... 64
Bezpośrednie wywoływanie zdarzeń obiektu ContentHandler ............................................ 69
Filtrowanie zdarzeń interfejsu ContentHandler .................................................................... 71
Czytanie dokumentów XML z wykorzystaniem DOM4J ...................................................... 74
Użycie XPath do łatwego pobierania danych ........................................................................ 76
Niewidoczne tagi, czyli filtrowanie dokumentu przed załadowaniem do DOM4J ................ 80
Generowanie kodu analizatorów za pomocą JavaCC ........................................................... 83
Konwersja innych gramatyk na XML ..................................................................................... 87
Wykorzystanie techniki screen scraping do stron HTML ...................................................... 93
Wyszukiwanie z Lucene ........................................................................................................ 95
Podsumowanie ...................................................................................................................... 97
4
SIEĆ SEMANTYCZNA ................................................................................99
Krótkie wprowadzenie do N3 i Jena ................................................................................... 101
Tworzenie słowników RDF na własne potrzeby ................................................................. 103
Użycie hierarchii RDF w Jena .............................................................................................. 106
Dołączanie Dublin Core do dokumentów HTML ............................................................... 108
Zapytania w Jena RDQL ...................................................................................................... 109
Lojban, RDF i projekt Jorne ................................................................................................. 111
RSS i Informa ....................................................................................................................... 113
Czytanie źródeł RSS ............................................................................................................ 115
Odpytywanie i aktualizacja kanałów RSS ............................................................................. 116
Filtrowanie danych RSS ........................................................................................................ 117
Podsumowanie .................................................................................................................... 119
5
ZASTOSOWANIA W NAUKACH ŚCISŁYCH
I MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZYCH ................................................121
Tworzenie i zastosowanie funktorów ................................................................................. 122
Użycie funktorów złożonych ............................................................................................... 125
Bity dużego kalibru — BitVector z biblioteki Colt .............................................................. 126
Tworzenie tablic prawdy za pomocą BitMatrix ................................................................... 128
Dwa terafurlongi w dwa tygodnie — wielkości fizyczne z JScience .................................... 130
Krnąbrne ułamki — arytmetyka dowolnej precyzji ............................................................. 133
Funkcje algebraiczne w JScience .......................................................................................... 135
Łączenie tablic prawdy za pomocą portów ......................................................................... 136
Łączenie za pomocą JGraphT .............................................................................................. 139
6
Spis treści
Łączenie ogólnych jednostek obliczeniowych ......................................................................141
Budowanie sieci neuronowych z Joone ................................................................................144
Użycie JGAP do algorytmów genetycznych .........................................................................146
Tworzenie inteligentnych agentów przy użyciu Jade ...........................................................149
Język angielski z JWorkNet ..................................................................................................153
Podsumowanie .....................................................................................................................155
6
PRZETWARZANIE GRAFIKI I WIZUALIZACJA DANYCH ....................... 157
Definiowanie graficznego interfejsu aplikacji Javy w XML ...................................................158
Wizualizacja danych w SVG ..................................................................................................160
Wyświetlanie obrazów SVG .................................................................................................163
Konwersja JGraphT do JGraphView .....................................................................................164
Użycie map atrybutów w JGraph .........................................................................................166
Tworzenie wykresów z JFreeChart .....................................................................................167
Tworzenie raportów w Javie ...............................................................................................169
Prosta dwuwymiarowa wizualizacja danych ........................................................................171
Użycie transformacji afinicznych w Java 2D .........................................................................174
Budowanie aplikacji graficznych z funkcją „zoom” na pomocą Piccolo ...............................176
Podsumowanie .....................................................................................................................177
7
MULTIMEDIA I SYNCHRONIZACJA WĄTKÓW ....................................... 179
Tworzenie muzyki z JFugue .................................................................................................180
Użycie JFugue razem z Java Sound MIDI ..............................................................................181
Wysyłanie zdarzeń do urządzeń wyjściowych MIDI ............................................................183
Tworzenie dźwięków w JMusic ...........................................................................................184
Użycie szumu i skomplikowanej syntezy w JMusic ..............................................................186
Niskopoziomowy dostęp do Java Sound ..............................................................................189
Czytanie dźwięku z linii wejściowej .....................................................................................191
Użycie Java Speech do tworzenia mówiących programów ..................................................192
Odśmiecacz i Javolution .......................................................................................................193
Synchronizacja wątków za pomocą CyclicBarrier ................................................................196
Podsumowanie .....................................................................................................................197
8
ROZRYWKA, INTEGRACJA I POMYSŁY NA NOWE PROJEKTY .............. 199
Użycie Javy do sterowania robotem LEGO .........................................................................200
Kontrolowanie myszy z użyciem klasy AWT Robot .............................................................201
Wybór dat z pomocą JCalendar ...........................................................................................202
Użycie klasy HttpClient do obsługi metody POST ..............................................................203
Symulacja systemu Cell Matrix w Javie .................................................................................204
Cell Matrix i algorytmy genetyczne ......................................................................................206
Uruchamianie aplikacji z Ant ................................................................................................207
Skrypty BeanShell .................................................................................................................208
Tworzenie testów JUnit .......................................................................................................210
Spis treści
7
Użycie JXTA w aplikacjach Peer-to-Peer ............................................................................ 211
Pakiet narzędziowy Globus oraz sieci rozproszone ............................................................ 212
Użycie Jabbera w aplikacjach ............................................................................................... 212
Pisanie w języku asemblera JVM .......................................................................................... 213
Połączenie programowania genetycznego z BCEL ............................................................. 214
Kompilowanie innych języków do kodu Javy ....................................................................... 215
Wizualizacja gramatyki języka Lojban .................................................................................. 215
Edytor instrumentów muzycznych ...................................................................................... 216
WordNet Explorer .............................................................................................................. 216
Automatyczny generator RSS .............................................................................................. 217
Sieci neuronowe w robotach ............................................................................................... 217
Narzędzie zarządzania metadanymi (adnotacjami) Javy 5 ................................................... 218
CVS i kontrola kodu źródłowego ........................................................................................ 218
Wykorzystaj SourceForge do swoich projektów ................................................................ 219
Posumowanie ...................................................................................................................... 219
SŁOWNICZEK ...........................................................................................221
SKOROWIDZ ............................................................................................235
8
Spis treści
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • sportingbet.opx.pl
  • Cytat

    A jeśli komu droga otwarta do nieba, Tym co służą ojczyźnie. Jan Kochanowski (1530-1584)

    Meta