java. Ćwiczenia zaawansowane. ...

download ^ pdf ^ pobieranie ^ do ściągnięcia ^ ebook

java. Ćwiczenia zaawansowane. wydanie ii pełna wersja, ebooki

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi
bądź towarowymi ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte
w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich
wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne
naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION
nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji
zawartych w książce.
Redaktor prowadzący: Ewelina Burska
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 032 231 22 19, 032 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Kody źródłowe wszystkich opublikowanych listingów można znaleźć pod adresem:
ftp://ftp.helion.pl/przyklady/czjav2.zip
ISBN: 978-83-246-3497-2
Copyright © Helion 2012
Printed in Poland.

Kup książkę

Poleć książkę

Oceń książkę

Księgarnia internetowa
Spis treci
Wstp
5
Rozdzia 1.
Programowanie wspóbiene
7
Wtki i klasa Thread
7
Interfejs Runnable
12
Przerywanie pracy wtku
17
Wtki w aplikacjach okienkowych
20
Rozdzia 2.
Synchronizacja wtków
25
Modyfikacja wspólnych danych
25
Synchronizacja za pomoc sowa kluczowego synchronized
28
Nowe moliwoci synchronizacji
34
Rozdzia 3.
Programowanie sieciowe
43
Mechanizm gniazd
43
Gniazda w Javie
44
Gniazda serwerowe
51
Rozdzia 4.
Transmisja danych w modelu klient – serwer
57
Przesyanie danych w sieci
57
Serwer wielowtkowy
70
Sterowanie serwerem z konsoli
74
Rozdzia 5.
Aplikacje sieciowe z interfejsem graficznym
85
Budowa interfejsu
85
Obsuga interfejsu i procedury komunikacyjne
91
Tworzenie serwera
102
Obsuga protokou komunikacyjnego
107
4
Java • wiczenia zaawansowane
Rozdzia 6.
Wspópraca z bazami danych
117
Nawizywanie pocze
117
Wykonywanie zapyta pobierajcych dane
122
Dodawanie i modyfikacja rekordów
133
Obsuga rónych typów zapyta
140
Obsuga transakcji
144
3
Programowanie sieciowe
Mechanizm gniazd
Mechanizm gniazd jest znany wikszoci programistów, jednak dla tych czytelni-
ków, którzy si z nim nie zetknli, krótkie wyjanienie.
Gniazda
(ang.
sockets
) jest to mechanizm komunikacyjny, umoliwiajcy transmi-
sj danych pomidzy urzdzeniami w sieci opartej na protokole IP. Obecnie jest to
mechanizm powszechnie stosowany w komunikacji sieciowej. Gniazda mona
traktowa jako kocówki pocze znajdujce si w komputerach (ogólniej: urz-
dzeniach sieciowych). Std te pochodzi nazwa „gniazdo” — czyli co, do czego mo-
na woy wtyczk. Oczywicie w tym przypadku chodzi o wtyczk wirtualn.
Po utworzeniu gniazda mona uywa go do komunikacji z innym komputerem
bd te urzdzeniem sieciowym. Dane wysane do gniazda bd przesyane do urz-
dzenia, z którym zostao nawizane poczenie. Transmisja jest oczywicie dwukie-
runkowa, zatem dane odsyane przez odlege urzdzenie sieciowe mona rów-
nie odbiera z gniazda. Jest to zatem swego rodzaju punkt komunikacyjny.
Aby poczy si z odlegym komputerem, niezbdne jest okrelenie dwóch warto-
ci. Po pierwsze — jego adresu sieciowego IP, po drugie — numeru portu. Czym jest
numer portu? Otó na kadym komputerze moe dziaa wiele usug, np. serwer
WWW, poczty czy FTP. Trzeba zatem zakomunikowa, z jak usug (aplikacj,
procesem) ma nastpi poczenie. Numer portu jest wanie takim identyfikato-
rem. Liczba dostpnych portów jest zalena od rodzaju i wersji systemu opera-
cyjnego. Jednak niezalenie od tego, ile ich oferuje system, dla typowych protokoów
transmisyjnych TCP i UDP mona uy co najwyej 65 535 portów
1
, numerowanych
od 1 do 65 535 (port zerowy nie jest uywany do transmisji danych). Zatem teoretycznie
1
Wynika to z tego, e w nagówkach segmentów danych TCP i UDP na numer portu
zarezerwowane jest 16 bitów.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • sportingbet.opx.pl
  • Cytat

    A jeśli komu droga otwarta do nieba, Tym co służą ojczyźnie. Jan Kochanowski (1530-1584)

    Meta