jak lepiej i taniej kupować. ...

download ^ pdf ^ pobieranie ^ do ściągnięcia ^ ebook

jak lepiej i taniej kupować. przetargi on-line w zaopatrzeniu firm ebook, ebooki

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
|
Jak lepiej i taniej kupować
4
6.
Pęsety, maski, zastrzyki, gumowe rękawiczki .............................. 81
6.1. Rok przeleciał jak z bicza trzasł .............................................. 82
6.2. Co kupuje służba zdrowia? ..................................................... 83
6.3. Służba zdrowia ma inne tempo i inne problemy… ............... 85
6.4. Konsultujcie się z prawnikami, którzy lubią jasne sytuacje ... 86
6.5. Publiczna prezentacja albo kto nie przyszedł, nie zobaczył ... 87
6.6. Administracja publiczna — tymczasem brak
zainteresowania? ..................................................................... 88
7.
Kupowanie jako proces ................................................................... 91
7.1. Zakupy nieco niedoceniane .................................................... 92
7.2. Czego wymagamy od dostawców ........................................... 94
7.3. Przetargi i inne przyjemności ................................................. 96
7.4. LIST of SUPPLIERS .............................................................. 98
8. Kupowanie a aukcje internetowe ................................................ 101
8.1. Narodziło się e-kupowanie ................................................... 102
8.2. Pozycje wyjściowe ................................................................. 106
8.3. Podstawowe założenia przy wprowadzaniu aukcji
internetowej ........................................................................... 110
8.4. Miejsce aukcji internetowych w procesie podejmowania
decyzji handlowych ............................................................... 115
8.5. Platforma B2B i negocjacje dotyczące zakupów
— „Aukcja internetowa” ....................................................... 120
8.6. Proces przygotowania i przeprowadzenia aukcji
internetowej ........................................................................... 123
8.7. Branżowe aukcje internetowe ............................................... 128
8.8. Wskazówki taktyczne, instrukcja, jak kierować aukcją
internetową ............................................................................ 131
8.9. Składniki aukcji internetowych ............................................ 134
8.10. Za co nie można winić aukcji internetowych? ..................... 135
8.11. Tendencje — w jakim kierunku to zmierza? ....................... 140
9.
Nie bójcie się jej, to nic trudnego ................................................ 145
9.1. Trochę fachowych specyfikacji technicznych ...................... 146
9.2. Jak się podłączyć do internetu? ............................................ 148
9.3. O dane w systemie aukcyjnym nie musicie się obawiać ...... 150
9.4. Nie obawiajcie się pracować z oprogramowaniem
obsługującym aukcje internetowe! ....................................... 152
9.5. Jak sobie radzić z awariami? ................................................. 153
9.6. Postawy uczestników rządzą się swoimi prawami ............... 155
Spis treści
|
5
10. Diabeł tkwi w przygotowaniach .................................................. 161
10.1. Czym właściwie są aukcje internetowe? .............................. 162
10.2. Co jest przedmiotem licytacji ............................................... 163
10.3. Przeniesienie zlecenia do aplikacji ....................................... 168
10.4. Powiadomienia elektroniczne ............................................... 170
11. Bezpieczeństwo aukcji internetowych i obawy przed nimi ...... 181
11.1. Ochrona danych firmowych .................................................. 182
11.2. Jaka jest przyszłość bezpiecznej wymiany danych? ............ 187
11.3. Wizje przyszłej ewolucji aukcji elektronicznych
(przetargów) ........................................................................... 189
12. Końcowe uwagi, opinie i spostrzeżenia ...................................... 191
12.1. Aukcje internetowe? Niezaprzeczalne oszczędności czasu
i kosztów ................................................................................ 192
12.2. Niby dlaczego szpital nie miałby korzystać z aukcji
internetowych? ...................................................................... 194
12.3. Po prostu nie odkryłem żadnych wad .................................. 194
12.4. Student wprowadził firmę na drogę aukcji internetowych ....196
12.5. Uzyskaliśmy redukcję ceny, o której przy klasycznym
przetargu moglibyśmy jedynie pomarzyć ............................ 198
12.6. To było „to” ........................................................................... 199
12.7. Spodobała nam się prostota systemu .................................... 200
12.8. Przetargi online a Polska ....................................................... 200
12.9. Jestem administratorem polskich aukcji internetowych ..... 203
Posłowie ......................................................................................... 205
Słownik terminów ......................................................................... 209
Dodatek A ...................................................................................... 215
Aukcja internetowa krok po kroku ................................................ 215
Dodatek B ...................................................................................... 217
Firmy, dla których do 2004 roku zrealizowano przetargi online
w systemie PROe.biz ............................................................... 217
Artykuły, na które zrealizowano przetargi online
w systemie PROe.biz ............................................................... 219
1. Któregoś dnia to „e”
z nazwy zniknie…
Jak i dlaczego żyć z e-biz i aukcjami
internetowymi, i jak je wprowadzić do firmy
Milan Kaplan
Specjalista marketingowy i konsultant, dyre-
ktor firmy NAR marketing, która specjalizuje
się we wdrażaniu w firmach procesów marke-
tingowych w obszarze podażowym i konsump-
cyjnym, współtwórca projektu PROe.biz.
Już za parę miesięcy, gdy będziemy przekopywać się przez uwagi i spo-
strzeżenia, które wszyscy z zapałem wnieśliśmy do tej publikacji, roze-
śmiejemy się, widząc, jak szybko starzeją się technologiczne prawdy.
Świat e-biznesowy porusza się na granicy możliwości, do której dopusz-
czą go nasze głowy w swojej umiejętności rozumienia go i życia z nim.
Tej książki nigdy nie da się naprawdę dokończyć.
Tematy rozdziału:
Ci młodzi i ci doświadczeni
INPUT+PUT-PUT+OUTPUT
Ludzie, z jakimi się stykam
Informacyjny system firmowy (ERP) a e-biz
Trzy armie
Jak najłatwiej wprowadzić aukcje internetowe do firmy
12
|
Jak lepiej i taniej kupować
1.1. Ci młodzi i ci doświadczeni
Zgadzałem się z poglądem mojego kolegi, że już niedługo „e” zniknie
z tych wszystkich różnych nazw związanych z procesami w przedsię-
biorstwach i instytucjach. Będziemy po prostu wszystkie „e” traktować
jako rzecz naturalną. A w rzeczywistości jest tak, że automatycznie wy-
korzystujemy możliwości technologii informacyjnych i teleinformatycz-
nych oraz nowe narzędzia komunikacji, handlu i zarządzania. Osobiście
odbieram to jako sprawdzian
otwartości umysłu, spostrzegawczości
i umiejętności wykorzystywania nowej szansy
.
Na dowody możliwości internetu wszędzie wokół nas natykamy się
codziennie. W dodatku to, co nasz mózg rejestruje, jest zaledwie ułamkiem
faktycznego potencjału. Tej reszty — tego, na co nie jesteśmy przygoto-
wani — nasz umysł po prostu nie przyjmuje do wiadomości. Nie ma
potrzebnych instrukcji obsługi. Jeśli założymy, że informacje i komuniko-
wanie informacji są drogą do prężności firmy, musimy jednocześnie za-
akceptować to, że kształtuje się dwupasmowy świat, a my musimy się
szybko uczyć.
Rozejrzyjcie się wokół siebie, kto w sposób naturalny i bez uprze-
dzeń przyjął internet jako
komunikacyjną, handlową i informacyjną prze-
strzeń
. U młodszych pracowników stosunek jest dużo bardziej otwarty.
W grupie decydentów i liderów firm postawa względem internetu jest,
mówiąc z pewną przesadą, ostrożna. Być może nadszedł czas, by przy-
spieszyć przejście młodych menadżerów uznających możliwości inter-
netu na pozycje decydenckie. Pozostałym nie pozostaje nic innego, jak
otworzyć głowy i „wlewać” do nich nowe wiadomości, nie wykluczając
opcji uczenia się z uśmiechem i pasją właśnie od tych młodszych.
WYKORZYSTANIE E-BIZ JEST POZYTYWNYM ZNAKIEM
ZDOLNOŚCI ZARZĄDU
Przystąpię do kwestii „e-biz: za czy przeciw” z zupełnie innej strony. Za-
cznę od postaw. Są wprawdzie trudno uchwytne, ale jest to często kwestia
ogólnej, niewypowiedzianej zbieżności w kwestii tego, co i jak postrzega-
my. Zwróćmy uwagę, że w dobrze prosperujących firmach i ponadnaro-
dowych korporacjach wykorzystanie e-bizowych technologii w zakupach
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • sportingbet.opx.pl
  • Cytat

    A jeśli komu droga otwarta do nieba, Tym co służą ojczyźnie. Jan Kochanowski (1530-1584)

    Meta