java.-cwiczenia-praktyczne.-wydanie-iii full scan, ebooki
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Java. Ćwiczenia
praktyczne. Wydanie III
Idź do
• Spis treści
Auto
ISBN: 978-83-24 6 -2785-1
Format: A5, stron: 224
Katalog książek
katalog
Obudź się! Czas na Javę!
• Poznaj podstawowe zasady programowania
• Dowiedz się, jak tworzyć aplikacje i aplety
• Opanuj podstawy tworzenia programów z gracznym interfejsem
Java, jeden z najpopularniejszych dziś obiektowych języków programowania, ma całe mnóstwo
zalet. Jest funkcjonalna, świetnie skonstruowana i łatwa do zastosowania przy programowaniu
różnego typu urządzeń. Te cechy sprawiają, że wielu programistów nie wyobraża sobie codziennej
pracy bez używania tego języka – przy tworzeniu apletów na strony WWW, programów działających
w telefonach komórkowych czy rozbudowanych aplikacji dla komputerów osobistych i serwerów.
Java na dobre zadomowiła się w globalnej sieci, więc najwyższy czas poznać chociaż jej podstawy!
Z książką „Java. Ćwiczenia praktyczne” nie będzie to wcale takie trudne. Znajdziesz tu najważniejsze
informacje o tym języku i niezbędnych narzędziach, omówienie zmiennych, operatorów i funkcji
oraz wyjaśnienie zastosowania tablic. Dowiesz się, na czym polega programowanie obiektowe, do
czego służą obiekty i klasy, jak zapewnić obsługę błędów i wyjątków oraz jak wykonywać operacje
wejścia-wyjścia. Nauczysz się odróżniać aplet od aplikacji, zapewnisz interakcję programu
z użytkownikiem i stworzysz aplikacje z interfejsem gracznym. Każde z tych zagadnień będziesz
mógł od razu przećwiczyć, a ćwiczenia te zagwarantują Ci dogłębne, praktyczne zrozumienie
działania poszczególnych fragmentów kodu.
• Programowanie w Javie
• Zmienne, operatory i instrukcje
• Tablice
• Obiekty i klasy
• Obsługa błędów i wyjątki
• Operacje wejścia-wyjścia
• Aplety
• Interakcja z użytkownikiem
• Aplikacje z interfejsem gracznym
• Graka i komponenty
Twój koszyk
Cennik i informacje
o nowościach
Czytelnia
• Fragmenty książek
online
Kontakt
Java – na pewno Ci się spodoba!
Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 32 230 98 63
© Helion 1991–2011
Spis treci
Wstp
7
Rozdzia 1.
Krótkie wprowadzenie
11
Instalacja JDK
11
Instalacja w systemie Linux
11
Instalacja w systemie Windows
13
Tryb tekstowy
13
Pierwszy program
14
B-kod, kompilacja i maszyna wirtualna
16
Java a C++
17
Obiektowy jzyk programowania
17
Struktura programu
18
Rozdzia 2.
Zmienne, operatory i instrukcje
21
Zmienne
21
Typy podstawowe
21
Deklarowanie zmiennych typów podstawowych
23
Typy odnonikowe
26
Deklarowanie zmiennych typów odnonikowych
27
Operatory
30
Operatory arytmetyczne
30
Operatory bitowe
36
Operatory logiczne
38
Operatory przypisania
39
Operatory porównania (relacyjne)
39
Operator warunkowy
40
Priorytety operatorów
41
4
Java • wiczenia praktyczne
Instrukcje
42
Instrukcja warunkowa if…else
42
Instrukcja wyboru switch
47
Ptla for
49
Ptla while
54
Ptla do…while
56
Ptla foreach
57
Rozdzia 3.
Tablice
59
Tworzenie tablic
59
Zapis i odczyt elementów
62
Operacje z uyciem ptli
64
Rozmiar tablicy
69
Rozdzia 4.
Obiekty i klasy
73
Metody
75
Konstruktory
84
Specyfikatory dostpu
90
Pakiety i typy klas
97
Dziedziczenie
98
Rozdzia 5.
Obsuga bdów i wyjtki
105
Bdy w programach
105
Instrukcja try…catch
110
Zgaszanie wyjtków
113
Hierarchia wyjtków
115
Rozdzia 6.
Operacje wejcia-wyjcia
117
Wywietlanie danych na ekranie
117
Wczytywanie danych z klawiatury
120
Nowe sposoby wprowadzania danych
128
Obsuga konsoli
131
Operacje na plikach
137
Rozdzia 7.
Aplety
145
Aplikacja a aplet
145
Pierwszy aplet
146
Jak to dziaa?
148
Cykl ycia apletu
150
Kroje pisma (fonty)
150
Rysowanie grafiki
153
Kolory
160
Wywietlanie obrazów
164
5
Spis treci
Rozdzia 8.
Interakcja z uytkownikiem
171
Obsuga myszy
171
Rysowanie figur (I)
175
Rysowanie figur (II)
180
Rysowanie figur (III)
182
Rozdzia 9.
Aplikacje z interfejsem graficznym
187
Tworzenie okna aplikacji
187
Budowanie menu
191
Wielopoziomowe menu
197
Okna dialogowe
200
Rozdzia 10. Grafika i komponenty
205
Rysowanie elementów graficznych
205
Obsuga komponentów
206
Przyciski JButton
207
Pola tekstowe JTextField
209
Pola tekstowe JTextArea
211
Etykiety JLabel
214
Pola wyboru JCheckBox
216
Listy rozwijane JComboBox
218
„Prawdziwa” aplikacja
220
[ Pobierz całość w formacie PDF ]