java.-cwiczenia-praktyczne.-wydanie-iii cała książka, ebooki
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->Spis tre ciWstÚpRozdziaï 1. Krótkie wprowadzenieInstalacja JDKInstalacja w systemie LinuxInstalacja w systemie WindowsTryb tekstowyPierwszy programB-kod, kompilacja i maszyna wirtualnaJava a C++Obiektowy jÚzyk programowaniaStruktura programu711111113131416171718Rozdziaï 2. Zmienne, operatory i instrukcjeZmienneTypy podstawoweDeklarowanie zmiennych typów podstawowychTypy odno nikoweDeklarowanie zmiennych typów odno nikowychOperatoryOperatory arytmetyczneOperatory bitoweOperatory logiczneOperatory przypisaniaOperatory porównania (relacyjne)Operator warunkowyPriorytety operatorów21212123262730303638393940414Java • mwiczenia praktyczneInstrukcjeInstrukcja warunkowa if…elseInstrukcja wyboru switchPÚtla forPÚtla whilePÚtla do…whilePÚtla foreach42424749545657Rozdziaï 3. TabliceTworzenie tablicZapis i odczyt elementówOperacje z u yciem pÚtliRozmiar tablicy5959626469Rozdziaï 4. Obiekty i klasyMetodyKonstruktorySpecyfikatory dostÚpuPakiety i typy klasDziedziczenie737584909798Rozdziaï 5. Obsïuga bïÚdów i wyjÈtkiBïÚdy w programachInstrukcja try…catchZgïaszanie wyjÈtkówHierarchia wyjÈtków105105110113115Rozdziaï 6. Operacje wej cia-wyj ciaWy wietlanie danych na ekranieWczytywanie danych z klawiaturyNowe sposoby wprowadzania danychObsïuga konsoliOperacje na plikach117117120128131137Rozdziaï 7. ApletyAplikacja a apletPierwszy apletJak to dziaïa?Cykl ycia apletuKroje pisma (fonty)Rysowanie grafikiKoloryWy wietlanie obrazów145145146148150150153160164Spis tre ci5Rozdziaï 8. Interakcja z u ytkownikiemObsïuga myszyRysowanie figur (I)Rysowanie figur (II)Rysowanie figur (III)171171175180182Rozdziaï 9. Aplikacje z interfejsem graficznymTworzenie okna aplikacjiBudowanie menuWielopoziomowe menuOkna dialogowe187187191197200Rozdziaï 10. Grafika i komponentyRysowanie elementów graficznychObsïuga komponentówPrzyciski JButtonPola tekstowe JTextFieldPola tekstowe JTextAreaEtykiety JLabelPola wyboru JCheckBoxListy rozwijane JComboBox„Prawdziwa” aplikacja205205206207209211214216218220WstÚpChyba ka dy, kto interesuje siÚ informatykÈ, sïyszaï o Javie.Ten stosunkowo mïody jÚzyk programowania, w porówna-niu z C++ czy Pascalem, wyjÈtkowo szybko zdobyï bardzodu È popularno Ê i akceptacjÚ ze strony programistów na caïymwiecie. PoczÈtkowo wiele osób kojarzyïo JavÚ tylko z apletami za-wartymi na stronach WWW. To jednak tylko niewielka czÚ Ê zasto-sowañ, która dzi straciïa ju nieco na znaczeniu. Tak naprawdÚ todoskonaïy obiektowy jÚzyk programowania, majÈcy ró norodne za-stosowania — od krótkich apletów do powa nych aplikacji. PoczÈtkibyïy jednak zupeïnie inne.ByÊ mo e trudno w to obecnie uwierzyÊ, ale jÚzyk ten, pierwotnieznany jakoOak(z angielskiego „dÈb”), miaï sïu yÊ jako narzÚdzie dosterowania tzw. urzÈdzeniami elektronicznymi powszechnego u ytku,czyli wszelkiego rodzaju telewizorami, magnetowidami, pralkami czykuchenkami mikrofalowymi. Praktycznie dowolnym urzÈdzeniem,które posiadaïo mikroprocesor. I to pierwotne przeznaczenie nie jestwspóïcze nie mniej istotne ni kiedy . W dobie powszechnej kom-puteryzacji i podïÈczania rozmaitych urzÈdzeñ do sieci, w tym tak ewspomnianych lodówek i pralek, to zastosowanie wrÚcz zwiÚkszaatrakcyjno Ê jÚzyka, a nie zmniejsza jej. StÈd te wywodzi siÚ jednaz najwiÚkszych zalet Javy — jej przeno no Ê, czyli mo liwo Ê uru-chamiania jednego programu na wielu ró nych platformach. Skoromiaïa sïu yÊ do programowania dla tak wielu ró norodnych urzÈdzeñ,musiaïa byï niezale na od platformy sprzÚtowo-systemowej. Ten samprogram mo na bÚdzie wiÚc uruchomiÊ, przynajmniej teoretycznie,na komputerze PC i Macintosh, w Windowsie i w Uniksie.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]