informatyka europejczyka. ...

download ^ pdf ^ pobieranie ^ do ściągnięcia ^ ebook

informatyka europejczyka. program nauczania informatyki w gimnazjum. edycja mac os 10.5 ebook, ebooki

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Spis treci
1. Wprowadzenie
5
2. Informatyka w szkole
6
3. Podstawa programowa ksztacenia
ogólnego — informatyka
8
4. Charakterystyka programu nauczania
dla gimnazjum „Informatyka
Europejczyka”
12
5. Cele edukacyjne programu
17
6. Zagadnienia tematyczne
18
7. Treci nauczania, szczegóowe cele
ksztacenia, planowane cele
i kontrola ich osignicia
18
8. Materia nauczania
47
9. Metody i zasady nauczania informatyki
— propozycje
58
10. Jak sprawdza i ocenia osignicia
uczniów — propozycje
61
C
ELE EDUKACYJNE PROGRAMU
17
5. Cele edukacyjne programu
Cele edukacyjne programu
Cel gówny
Celem gównym jest
przygotowanie modego czowieka do aktyw-
nego i odpowiedzialnego ycia w spoeczestwie informacyjnym.
Cele szczegóowe
Przygotowanie do bezpiecznego, samodzielnego posugiwania
si zestawem komputerowym, oprogramowaniem
i korzystania z zasobów sieci.
1.
Omówienie podstawowych poj informatycznych
i narzdzi realizujcych typowe zadania z praktyki szkolnej
i ycia codziennego.
2.
Wyszukiwanie i wykorzystywanie (gromadzenie,
selekcjonowanie, przetwarzanie) informacji pochodzcych
z rónych róde, w tym internetu.
3.
Komunikowanie si za pomoc komputera i technologii
informacyjnej.
4.
Opracowywanie za pomoc komputera rysunków, tekstów,
danych liczbowych, animacji i prezentacji multimedialnych.
5.
Rozwizywanie za pomoc komputera problemów
praktycznych z zakresu rónych przedmiotów, stosowanie
podejcia algorytmicznego.
6.
Realizacja projektów z wykorzystaniem rónych programów
uytkowych.
7.
Ukazywanie spoecznych, etycznych i ekonomicznych aspektów
rozwoju informatyki oraz ocena zagroe i ogranicze.
8.
Uwraliwienie na zagroenia pynce z niewaciwego
lub nieostronego korzystania z dostpu do sieci globalnej
i narzdzi multimedialnych.
9.
Umoliwienie realizacji wasnych zainteresowa.
10.
Uwaga
W treciach nauczania cele szczegóowe programu Informatyka Euro-
pejczyka oznaczono jako
C1
,
C2
,
C3
,
C4
,
C5
,
C6
,
C7
,
C8, C9, C10
.
 18
P
ROGRAM NAUCZANIA INFORMATYKI W GIMNAZJUM
6. Zagadnienia tematyczne
Bezpieczny i legalny komputer.
1.
Praca z plikami katalogami.
2.
Obróbka grafiki i retusz zdj.
3.
Redagowanie dokumentów tekstowych.
4.
Przetwarzanie ruchomych obrazów i dwiku.
5.
Komunikowanie si w internecie.
6.
Obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym.
7.
Zarzdzanie zbiorem informacji.
8.
Projektowanie prostych algorytmów.
9.
Modelowanie i symulacje.
10.
7. Treci nauczania, szczegóowe
cele ksztacenia, planowane cele
i kontrola ich osignicia
Treci nauczania, szczegóowe cele ksztacenia
Uwaga
Zagadnienia ujte w kolumnie
Zakres treci nauczania
zapisane po-
grubion czcionk zawieraj treci rozszerzajce.
1. Uytkowanie wspóczesnego zestawu
komputerowego
Odniesienie do podstawy programowej:
Ucze opisuje moduow bu-
dow komputera, jego podstawowe elementy i ich funkcje, jak równie budow
i dziaanie urzdze zewntrznych, opisuje korzyci i niebezpieczestwa wy-
nikajce z rozwoju informatyki i powszechnego dostpu do informacji, wyjania
zagroenia zwizane z uzalenieniem si od komputera, wymienia zagadnie-
nia etyczne i prawne, zwizane z ochron wasnoci intelektualnej i ochron
danych oraz przejawy przestpczoci komputerowej.
 T
RECI NAUCZANIA
,
SZCZEGÓOWE CELE KSZTACENIA
19
Zakres treci
nauczania
Lp.
Szczegóowe cele
Osignicia ucznia
1.
Regulamin
pracowni
komputerowej.
Bezpieczna
i higieniczna praca
z komputerem (
C1
).
Omówienie
i uzasadnienie zalece
regulaminu pracowni
komputerowej.
Wyjanienie, na czym
polega bezpieczna
i higieniczna praca
z komputerem.
Ucze:
zna i rozumie
regulamin pracowni
komputerowej,
potrafi wyjani,
na czym polega
higieniczna
i bezpieczna praca
z komputerem.
2.
Znaczenie
komputera we
wspóczesnym
wiecie (
C8
).
Dziedziny ycia,
w których
komputer znajduje
zastosowanie (
C6
).
Omówienie
zastosowania
komputera w rónych
dziedzinach ycia.
Ucze:
wie, jakie
zastosowanie
ma komputer
we wspóczesnym
wiecie,
rozumie potrzeb
wykorzystywania
narzdzia, jakim
jest komputer.
3.
Zagroenia
i korzyci
wynikajce ze
stosowania
komputerów
i powszechnego
dostpu do
informacji
(
C8, C9
).
Uwiadomienie
zagroe i korzyci
wynikajcych
ze stosowania
komputerów
i powszechnego
dostpu do
informacji.
Wyjanienie poj
informatyka
i
technologia
informacyjna
.
Ucze:
rozumie korzyci
i zagroenia
wynikajce
z zastosowa
komputerów
i powszechnego
dostpu do
informacji.
4.
Reprezentacja
danych w pamici
komputera (
C2
).
Poznanie zalenoci
midzy systemem
dziesitkowym
i dwójkowym.
Ucze:
wie, na czym polega
binarny zapis liczby,
potrafi dokona
konwersji liczby
pomidzy
systemami liczenia.
  [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • sportingbet.opx.pl
  • Cytat

    A jeśli komu droga otwarta do nieba, Tym co służą ojczyźnie. Jan Kochanowski (1530-1584)

    Meta